سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تخت بیمارستانی صحرایی

تغییر زاویه تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی را می توان در زوایای مختلف با توجه به راحتی بیمار تنظیم کرد بر این اساس تخت ها به سه نوع تک شکن، دو شکن و سه شکن تقسیم می شوند. قرارگیری تخت در این زوایا باعث ایجاد راحتی و رضایت بیشتر بیماران خواهد شد.

انواع تخت بیمارستانی شکن دار

اولین نوع از انواع تخت بیمارستانی، تخت تک شکن بوده که در این نوع تخت ها تغییر زاویه صرفا در ناحیه سر بیمار اتفاق می افتد. نوع بعدی،تخت دو شکن می باشد که در آن تغییر زاویه در قسمت سر و پای بیمار صورت می گیرد. تخت بیمارستانی سه شکن مدل تکمیل شده دو مورد قبل بوده و به عنوان بهترین تخت بیمارستانی شناخته می شود. در این مدل تخت ها علاوه بر نواحی سر و پا، قسمت متحرک دیگری در بین این دو قسمت یا همان ناحیه کمر بیمار وجود دارد.

تخت بیمارستانی صحرائی - تخت بیمارستانی ABS - تخت بیمارستانی برقی - تخت بیمارستانی سه شکن

تخت بیمارستانی شکن دار دارای محرک هندل مکانیکی یا جک برقی هستند و نقش آن ها ایجاد تغییر زاویه در ناحیه پشتی می باشد که به طور معمول میزان این تغییر بین 0 تا 80 درجه خواهد بود.

امروزه از تخت های تک شکن و دو شکن کمتر از تخت های سه شکن در مراکز درمانی استفاده می شود. تخت سه شکن از محبوبیت بیشتری در مراکز بیمارستانی و درمانی برخوردار بوده و به عنوان تخت بیمارستانی مناسب برای منزل نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این محبوبیت به علت راحتی و سهولت استراحت بیمار در طول زمان بستری و درمان می باشد.

مکانیزم تغییر شکن در تخت های بیمارستانی در تخت برقی و مکانیکی مشابه بوده و نیروی محرکه این تغییر برقی یا مکانیکی می باشد.

مکانیزم تغییر شکن در تخت بیمارستانی برقی

در تخت برقی، محرک تغییر شکن، جک های خطی و در بعضی از موارد خاص نیز جک های ستونی هستند. در واقع وظیفه هر موتور تخت برقی، به حرکت درآوردن شکن مخصوص خود بوده و در صورتی که این تخت ها دارای قابلیت تنظیم ارتفاع باشد یک موتور نیز وظیفه تنظیم ارتفاع را به عهده دارد.

ویژگی های تخت شکن دار برقی

  • دارای قابلیت استفاده همزمان از تمامی پوزیشن ها
  • دارای قابلیت تنظیم توسط خود بیمار
  • راحتی تنظیم کردن ارتفاع و شکن برای پرستاران و همراهان بیمار
  • سهولت استفاده پرستاران از این تخت ها
  • مناسب جهت بیماران دارای وزن بالا
  • قابلیت جا به جایی شکن ها تا وزن 250 کیلوگرم

مکانیزم تغییر شکن در تخت بیمارستانی مکانیکی

در این تخت ها مکانیزم حرکتی توسط هندل های دستی انجام می شود و بسته به تعداد شکن، تعداد هندل ها متفاوت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تخت بیمارستانی و آشنایی با تخت بیمارستانی صحرائی و انواع تخت بیمارستانی صحرائی و تجهیزات بیمارستانی صحرایی می توانید از صفحات مربوطه بازدید بفرمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر برای خرید تخت بیمارستانی و مشاوره و اطلاع از قیمت تخت بیمارستانی با شماره 02166410796 تماس حاصل فرمایید.